Brev:
Grød og flaske - 5 mdr.
8. november 2007
Alder:
5 mdr.
Grød og flaske - 5 mdr.
Hej
Jeg har lige et par spørgsmål, som omhandler noget om kost.
For en måneds tid siden skrev jeg til dig ang. min søn på 4 mdr. som var meget ked af det om aftenen. På det tidspunkt ammede jeg. Du svarede tilbage, og det var fint.
Nu er der så sket det, at han pludselig ikke vil ammes mere. Alt er prøvet, og i samråd med sundhedsplejersken, er jeg begyndt at give ham flaske. Inden jeg begyndte på det, var jeg startet op med både grød til middag og kartoffelmos til aften - begge dele er han glad for. Nu er der så sket det, at efter han er begyndt at få flaske, så gider han ikke rigtig sin grød til middag - men når jeg så bagefter tilbyder ham flasken, så tager han en del derfra. Sine kartofler er han stadig glad for. Synes du jeg skal blive ved med at give ham grød til middag.
Sidst du svarede kom du med en forslag til en dagsplan, det kunne være dejligt hvis du igen kunne give en oversigt over hvordan en dag kan se ud, når man har et barn der får flaske - altså hvor tit skal han have en flaske?
Et sidste praktisk spørgsmål - hvordan er det med flasker og sutter, hvor meget skal de skoldes? og hvad hvis flaskerne vaskes i opvaskemaskine, skal de så også skoldes?
Med venlig hilsen